Місія закладу: розвинути щасливу, цілеспрямовану, здорову та успішну особистість, яка мислить критично, легко адаптується до змін, здатна творити та прагне саморозвитку в інфраструктурно розвиненому середовищі, в якому всі учасники освітнього процесу довіряють один одному та яке є осередком громади
Візія закладу: сучасна школа, яка забезпечує якісну освіту та розвиток життєтворчості особистості XXI століття в умовах розбудови нової української школи шляхом використання сучасних педагогічних технологій.
Цінності закладу:
- гідність;
- повага;
- взаєморозуміння;
- довіра;
- відповідальність;
- взаємопідтримка;
- патріотизм;
- любов.
Основні принципи діяльності КЗ «Вінницький ліцей№31»:
- Принцип єдності і диференційованості у змісті освіти, який містить у собі такі основні рівні: рівень загальнолюдських цінностей, що відповідають освітнім стандартам і нормам світової культури; рівень державний – ядро змісту освіти, єдине для всіх шкіл України; рівень національно-соціальній, що враховує особливості, властиві національному і соціальному розвитку України; рівень загальношкільний, що відповідає профілю, спеціалізації, типу, традиціям; рівень індивідуальний, що враховує можливості і бажання учня і вчителя.
- Принцип гуманізації змісту освіти. Спираючись на прогресивні ідеї діалектики, уявлення про гуманістичну спрямованість діяльності людини, освіта доповнюється і розширюється філософією про сенс життя і призначення людини, про поняття духовності, про загальнолюдські цінності.
- Принцип розвиваючого характеру навчання. Передбачає саморозвиток особистості і вимагає пріоритетності в процесі навчання мотиваційних аспектів освіти.
- Принцип психолого-педагогічної підтримки, співробітництва та співтворчості між учителем і учнем. Ставлення до дитини як до суб’єкта власного саморозвитку. Спрямованість на самоствердження його індивідуальності.
- Індивідуалізація та диференціація навчання. Цей принцип реалізується у творчому розвитку кожного учня з урахуванням різниці в інтелектуальній, емоційно-вольовій та практичній сферах.
- Принцип інтеграції освітнього процесу. Передбачає досягнення кожним учнем найвищого рівня знань, умінь, навичок і розвитку творчих здібностей.
- Принцип відкритості і динамічності освіти. Потребує постійного розвитку і саморегуляції освіти.
- Принцип дитиоцентризму. Полягає в гуманному, дбайливому, толерантному ставленні до особистості в контексті особистісно зорієтованого навчання та природо-відповідності у вихованні, навчанні й розвитку.